Islamic Widget

Al Quran

Wednesday, November 3, 2010

kecewa dengan media...

salam dan selamat sejahtera...
kurang dari 9 jam...
Malaysia akan mengadakan 2 pilihanraya serantak...
di dun Galas, Kelantan dan Dun Batu Sapi, Sabah...

ak bukan nak suruh korang undi BN @ PAS di Galas...
ataupun BN @ PKR di Batu Sapi...
sebab ak x suka politik...
sekurang2nya sampai sekarang ak x suka politik...

cuma, sekarang ni ak x suka media di Malaysia...
dalam setiap berita mesti akan siarkan pasal pilihanraya ni...
bukan ak x suka tapi yang buat ak menyampah...
semua nak menonjolkan betapa bagusnya BN...
dan betapa hampehnya pengbangkang...

kalau dekat Galas... diorang akan tunjukkan tiada kemajuan di Galas atau Kelantan....
mundur la...
projek x siap la...
banyak masalah la...
tadi diorang siarkan MB Kelantan bagi duit dekat muallaf... kononnya macam nak beli undi...

di Batu Sapi lak diorang tonjolkan batapa bagusnya BN mentadbir...
kemajuan berada dimana2...
BN disenangi rakyat.... pemimpin dikasihi...

nampak sangat macam media nak bodek kerajaan (BN)...
ye la, ak x pernah sampai ke Galas da ak x tahu tahap kemajuan tempat tu...
tapi jangan la gambarkan macam teruk sangat...
lagi satu... masa pilihanraya ni la baru nak ambil tahu pasal penduduk Galas...
masa lepas pilihanraya... haram dibiarkan jer...
nak kata penduduk Kelantan banyak yang miskin...
macam orang Johor, Pahang, Selangor semuanya kaya???
ada juga yang susah...
kenapa x disiarkan juga... (harap pada bersamamu jer tapi nampak sangat lepas keluar berita, baru wakil rakyat terhegeh2 nak tolong)...
kenapa dalam seminggu ni golongan yang susah dan tertindas difokuskan kepada penduduk Kelantan...

lagi satu...
malam tadi ada disiarkan video MB Kelantan bagi duit kepada muallaf...
lepastu dikatakan mungkin untuk beli undi...
cuba tanya MB tu... tu duit apa???
kalau lah tu duit zakat.... memang la patut bagi kepada muallaf... jangan la nak tuduh2... dosa taw...
okey la, kononnya MB tu x bagi duit pada muallaf tuh...
mesti media akan kata...
mana duit zakat yang sepatutnya diberi kepada muallaf???...

dekat Sabah lak...
berjaya sangat ke BN tuh...
ramai je ak tengok penduduk yang miskin...
x semua pun kaya...
dan mengikut web ni, Sabah pun ramai jua orang miskin...

ak tulis bukan bermotifkan politik tapi ak nak media lebih adil dalam menyampaikan berita....
kalau dah tunjuk kebolehan dan kehebatan ahli2 BN...
tunjukkan juga kebolehan dan kehebatan ahli2 pembangkang...
kalau tunjukkan kelemahan pembangkang...
tunjukkan juga kelemahan BN...
x yah la pilih2 berita mana yang patut disiarkan...

lagi satu ak nak tekankan...
ak tulis ni bukan berdasarkan pengaruh politik mana2...
cuma x suka sistem macam ni...
media sepatutnya x terkonkong dengan tekanan politik atau mana2 pihak...
sampaikan yang mana benar...
baru orang hormat...

sekian, terima kasih...

4 comments:

oyiesan said...

yen. ak baru nak post ttg tidak kepuasan terhadap media masa ni. hampeh la dorng. tp ko da post dulu. ak setuju gila. ak benci dorang terlalu nmpk berat sebelah. stesen2 tv seme kene beli oleh kerajaan. sgt dukacita.

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

tu la sai...
ak nk tgk sgt cmner diorg klu pembangkang ambil alih kerajaan
huhu

Miss Lemonade said...

media yg stu tu ingt bolehlah manipulate..
tp xsemua media boleh dimanipulate oleh sebelah pihak,.

contohnya cm blog..huhu..

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

tu la sai...
tp ak pon x berapa caya sgt dgn blog2 ni...
hmpir semua si pnulis bknnya ada tauliah...
hehe
certain2 je ak caya