Islamic Widget

Al Quran

Saturday, February 5, 2011

CNY di UTM (khamis)

assalamualaikum dan salam sejahtera...
hari rabu memang sangat bosan...
lansung x buat apa2...
Lim pun akan ke KL petang ni...
malam pun x banyak aktiviti...

Khamis lak...
kebanyakan dari diorang x pergi lab...
banyak kot siap...
ataupun dikuasai vitamin M...

ak dan minad cadang nak pergi Ayer Hitam...
minad kata dekat situ banyak kerepek...
tapi dia buat lab x ingat dunia...
nak dekat petang baru balik...

jadi, kami cadang nak ke bandar JB jer...
bukan Janda Baik taw...
Johor Bahru...

destinasi pertama... Dangan City Mall...
keputusan: hampa...
banyak sangat la kedai tutup...
ye la, Tahun Baru Cina la kan...
tu la bangsa melayu...
kata nak jadi kaya, tapi suka makan gaji...
x mo lansung masuk dunia perniagaan...
bukankah Rasulullah pernah bersabda...
9/10 dari rezeki adalah dari perniagaan...
hahaha... ceramah lak.

destinasi kedua : C.S (City Square)
keputusan : agak hampa
orang ramai tapi banyak juga kedai tutup...
tapi kami kesini hanya untuk menunaikan solat asar...
hahaha...
tercapai juga...

destinasi ketiga: makan dekat restoren ZZ
keputusan: sangat puas hati.
safwan ajak makan sup...
dekat restoren ZZ dekat JB ni...
dia kata sedap, memang sedap pun...
tapi dia x yakin sangat macam mana nak ke sana...
setelah salah masuk lorong sekali...
sampai juga kami...
gila la, sup dia memang sedap...

nama restoren dia...

kami kelaparan... kata mereka di dalam hati
meor, minad, paman

kami pilih tempat macam pondok... guna atap nipah

disebalik ke'tradisional'an... ada kemodenan

ni la meja

menu 

makanan... gila banyak

ABC ak dan air kosong


destinasi ke-4: Danga Bay
danga bay ak selalu pergi...
dah bosan...
tapi hari ni macam meriah semacam jer...
ramai orang...
kami berjalan sampai lenguh...
ak beli kuih bepang...
alar... yang macam ada kacang dan karamel tu...
safwan ajak sewa basikal yang lalu dekat atas tu...
tapi mahal sangat la...
x jadi...

destinasi terakhir: UTM...
ok... balik la...
tapi x tidur lagi
aktiviti diteruskan dengan menonton filem
"Hantu Mak Limah Balik Rumah"...
ok la...
3.5/5 ak bagi...

jumpa lagi

2 comments:

mar yanie said...

gggrrrrr..maw ke utm jugak!!

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

maryanie: hahahak... meh la... sementara kawan2 masih ramai d utm neh... hahak