Islamic Widget

Al Quran

Friday, June 29, 2012

masalah oh masalah

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Ak ingat lagi bila ambil kursus memandu dulu...
Ada satu subjek nama 'Pengurusan Ketegangan'...
Pengajar tu pernah ceritakan pengalaman dia mengajar orang asli...
x tahu cerita betul atau tipu... kalau pengajar ak tipu... tipu la cerita ni...
Orang asli tu tanya "apa yang tegang2 ni???"
pengajar ak kata " tekanan la"
orang asli: owh stress, lain kali cakap lah baik2...
'if you know what i mean' hehe...

Sigh... rasanya dulu ak pernah tulis pasal stress kan...
Entah la... nak tulis lagi la kot...

Semua orang ada cara nak uruskan stress...
sama ada betul atau salah... berkesan atau x...
hari ini ak sangat stress...
cara ak... ak buka gambar lama2...
zaman ak belajar dulu2... zaman ak STCA...
hilang stress...

Cuma sekarang ni ak x pasti...
Sama ada ak dah x stress atau ak pendam rasa stress ni...
Ada bekas pekerja sini mintak ak ceritakan masalah ni malam ni...
Ak rasa x nak kot... biar jek la...
Kalau ak cerita masalah kat orang pun... selesai ke masalah ak???
Nak2 kalau orang tu lansung x berada kat tempat ak sekarang...
Sebab tu ak jarang dan x suka cerita masalah dekat orang, walaupun teman rapat...
Kalau cerita pun, masalah tu sama ada dah selesai atau ak dah tahu macam mana nak selesaikannya...

Cuma sekarang ni ak risau...
Adakah cara ak menguruskan stress ni berkesan???
Atau ak akan dapat masalah lagi besar di kemudian hari... huhu

papepun... jumpa lagi

2 comments:

mar yanie said...

klu aku tgk pada berapa besar skala masalah tu. n aku suke refer pd kakak aku x kira masalah apa2 pun sbb aku percaya dia..klu masalah kecik2, aku suka pendam ATAU pun aku cari org n ceritakan tp menceritakan sbg org lain.mcm aku tak cakap tu masalah aku tp lebih suka ckp masalah kawan kpd kawan kpd kawan aku..alamak,kantoiiii...heheh..

lg 1 tgk la pulak situasi, klu hal keje mesti nk cite masalah tu dgn org 1 tmpat keje gak sbb diorang lbh memahami. klu cite kt bestfren pn diorang x dpt tlg..

kdg2, kita share masalah pd org yg kita percaya bukan semata2 nk diorang selesaikan tp sekadar melegakan hati untuk seketika pun dah cukup..:)

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

entah la maryani... ak x boleh cerita masalah keja ak kpd famili ak sbb skrg ni pn ak n famili ak tgh handle masalah famili... so, x nk tmbah masalah lg...

kalau masalah kecik ak x kisah... ak percaya cara ak manage masalah sgt berkesan dan slama ni mmg sgt berkesan...

utk skrg ni... masalah ak adalah masalah tmpt keja dan cmner ak nk crita... tp conclusion nya... ak x boleh cter pd rakan skerja... sbb dorg la pnca masalah...

ak paham sistem sharing masalah... stiap pg n petang... ak jd tmpat pekerja sini meluahkan masalah dorg kt ak n harap ak setelkan masalah dorg... hurm...

entah la maryani... penyelesaian mybe ada cma ak x dpt jmpa lg...

by the way... thanks ek