Islamic Widget

Al Quran

Tuesday, January 1, 2013

Azam 2013

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Apa2 pun... Ak nak ucapkan Selamat Menyambut Tahun 2013 kepada semua...

Apa azam 2013 korang???

Dan yang paling penting... tertunai ke azam 2012 korang???

Ak... Alahamdulillah... Hampir semua azam 2012 ak tertunai...

Cuma azam no.4 tu belum tertunai lagi... Ye la kan... Susah nak cari pasangan hidup ni...

Dan azam no 2 tu ak tukar... Beli Samsung Galaxy SII sebab bila buat kajian mendalam... Galaxy Note mungkin x sesuai dengan jiwa ak... Terlalu besar sebagai Hp dan Terlalu kecil sebagai Tablet... Ak beli SII dan Galaxy Tab 7.0... Gila betul...

Azam 2013???

hurm...

1. Cari bakal Bini (sighhhhhhhh.........)

due date : biarlah jodoh menentukan

Tindakan : x buat apa2... cuma ak masih berpegang pada prinsip x mahu berkapel... tengok la macam mana nanti...

Cabaran : Entah lar... Biasa la... Nak isteri solehah yang mampu jaga keluarga ni bukan senang... hurm...


2. Nak capai BMI badan yang ideal - dapat report dari Doc yang kata ak ni Obese... huhu... dulu Yen Yang Comey... sekarang Yen Yang Obese... huhu

Due Date : Akhir tahun 2013

Tindakan :
- dah beli Oatmeal tapi x leh nak makan la... gila ko x sedap... tapi kena habiskan juga
- Nanti nak beli basikal la... malas la nak jogging... huhu
- Ada baca satu buku ni... Kalau nak tinggikan metabolize badan kita... jangan tinggalkan sarapan... makan sikit tapi banyak kali... dan ada beberapa petua lagi... kena ikut la kot...
- kena kurangkan tekanan sebab bila ak tertekan... ak kena makan... huhu


3. Barang2 materialistik... Dalam tahun 2013 ni, ak nak beli
- Laptop - laptop ni untuk main... netbook ak tu untuk kerja...
- Mesin basuh - untuk basuh baju... x mahu la ak buat kerja gila sembur naju dengan febreeze dah... huhu
- Oven - Untuk masa bosan2... boleh ak cuba buat kek ke... roti ke... pizza ke... hehe
- Hp baru - giler la... Tapi nak pakai 2 no... tapi ni sangat x penting... kalau nak beli... nak cari jenama HTC lak...
- Baju kemeja - ni pun giler... rupa2nya... ak jarang beli kemeja... kemeja yang ak pakai ada yang dari ak matrik lagi... x pernah tukar... huhu...

Tindakan : Ni masalah duit je... cuma kena kumpul la... kena kaji impian mana yang penting dulu... kita buat dulu... rasanya mesin basuh tu paling penting...

4. Kereta... Sebenarnya ak dah ada kereta sejak 4 tahun yang lalu... Ak adalah 4th hand... huhu... Impian ak tahun depan ak nak ubah kereta ak jadi lebih berkuasa, lebih lawa dan lebih selamat...

Tindakan :
- Ak dah baiki Sistem brek depan... Absorber belakang.... Ganti minyak mana yang bocor dan x cukup...
- Fasa ke-2 - Absorber depan... Brek Drum kat belakang... Upper dan Lower Arm... Alternator... dan wiring sistem...
- Fasa Ke-3 - Nak overhaul enjin
-Fasa ke-4 - Internal accesories... nak cantikkan bahagian dalam...
Fasa ke-5 - External accessories... nak cantikkan badan kereta termasuk cat baru...

Harapnya akhir tahun 2013... sekurang2nya ak dah capai Fasa ke-3...

Rasanya ni azam dan sasaran ak untuk tahun 2013... dan yang paling penting... Ak nak jadi manusia, anak, kawan, pekerja, warganegara dan umat yang lebih baik dari tahun 2012... InsyaAllah...

Apa2 pun... jumpa lagi...

P.s: Selamat hari Jadi mak... maaf sangat yen x dapat balik... bulan feb ni yen balik ek...






2 comments:

YAT said...

Good luck yen! :-)

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

thanks yat...
pe jer azam 2013 ko lak???