Islamic Widget

Al Quran

Monday, January 4, 2010

first week of new year...

alhamdulillah, syukur ke atas limpah kurnia Allah kerana ak di beri peluang bernafas dalam tahun baru masihi sekali lagi,
semakin masa berlalu, semakin dekat kita dengan alam barzakh...
ulama pernah berpesan, "org yang bijaksana adalah org yang mengingati mati"
tahun 2009 sudah berlalu,
meninggalkan kenangan yang pasti akan terpahat dalam sanubari setiap org,
ada memori suka
ada memori duka
x kurang memori yang memalukan, huhu
bagi ak, setiap memori mengajar aku erti sebuah kehidupan...
hidup kita x kan lari dari masalah, suka, duka, etc...
cuma yang menbezakan, bagaimana kita nak berhadapan dengan semua tu...
cukuplah mukadimah ak yg x seberapa ini

1st week of 2010
wahhh... tahun ni mmg agak liar bagi ak
kurg2 pn tuk minggu pertama nih
1 jan ak x smbut tahun baru
org kata haram cz sambutan tahun baru adalah merayakan ulang tahun tuhan kristian, so ini adalah perayaan agama,
ari ni aku dengan eri, din, dll gi mkn kt FKE,
tempat besa
pastu aku cadang nak tengok gerhana bulan separa
tapi awan tebal lak time tu
owh, sebelum terlupa,
1 jan adalah besday mak ak
hepy besday mak

2 jan
malam ni ada Malam Penghargaan JKMKTR 2009
kitorg makan kt T.S Hotel, Masai, Johor
makanan dia ok la
sanggup ak x mkn lunch cz nk mkn bnyak time tu
ari ni juga ak telah m'overnitekan diri ak dgn miey jo
aduh, penat beb
tido atas lantai
huhu
nasib bek bacteria tu tumbuh
ari ni juga adalah besday ak
tp bukan mengikut kalendar masihi
ikut kalendar hijrah
16 muharam

3 jan
ari ahad
ingat just nak lepak kt bilik
tp bngun kul 7 am, x taw nak wat per
ak g jog sket2, ok gk jog pg2
segar
pastu leh lak ak smbuk tdo
dalam kul 10 am tu, ak dapat call dari mail (timb. gerak gempur JKMKTR 09)
dia ajak g kota tinggi,
ak pn ok jer
tp dgn muka x mndi (mmg x mndi pn)
sronok gk mndi air terjun
ak g dgn Aslinda jkm, hamiza jkm, daus jkm dan mail jkm
pas mandi dalam 5 jam
kitorg g jusco tebrau
makn pizza
aku refill air pepsi sampai 3 kali
kembung perut
msuk angin
tp dpt dikeluarkan pmasa nk balik utm
sori my fren, huhu
pas mkn pizza, tgk wayang
ak nk tgk avatar tp seat x best
so, kitaorg tgk alvin n chipmunk
tp pelik gk la
pmpuan kt blakang n tepi ak asik m'jerit jer bler tupai2 tu lalu
'ah, comeynya' lebih kurg cmtu la
kitorg smpai utm dlm kul 12.00am

4jan
ak ingt nk tido tp budak2 blok ak ajak g c.c dolphine
mcm2 kitorg men
dr general zero hour, condition zero, half life, etc...
kitorg amek pakej 3 jam, rm 4
smpai 03.30am abes gk game kitorg
pstu bdk ni ajak mkn kt restoran mamak
kul 4 lebih bru balik utm
tido
tp leh lak ak bngun kul 7 am
huhu
so, ak mkn nestum, b'siap2
n g psz
nnt ada kuiz, x stdy pape pn ni
tp ak buka blog
tgk ramai kwn ak post sai tahun baru
so, ak pn melupakan note dan menulis something for my blog....

*azam tahun 2010
1. nk siapkan PSM
2. nk dpt dean list
3. nk gtaw bdk tu yg ak ske dia, sblm ak terlepas lg... cz girl sblm ni ak t'lpas sbb ak t'lalu segan, frust gk sminggu.... T_T
4. nk enjoy every little things in my life...

1 comment:

Mohd Fahmi Muhammad Mubarak said...

Salam...
Ohow, Yen...
Jangan lambat2, nanti terlepas lagi sekali...
Jangan jadi cam aku nie...
Pendam aje...
Hehehe...