Islamic Widget

Al Quran

Tuesday, February 9, 2010

sallahuddin al-ayyubi

kalau baca kat tajuk atas ni mesti korang terfikir pasal panglima perang islam tu kan...
sangkaan korang memang tepat...

hari ahad hari tu ak, heri dan mijo jalan2 kat Johor Jaya dan kami singgah kat Plaza Angsana, lalu singgah lah kami ke kedai buku.
demi menyahut seruan dasar negara, ingin melahirkan generasi suka menbaca, ak dengan mijo pun menbeli buku sirah tokoh islam, ak beli mengenai salahudin al ayubbi.
gila pula bila terpikir semula sebab selama ni ak asik beli novel cerita fantasi, buku dari gempakstarz dan lain2 buku. huhu.
tapi, ak beli buku tu sebab nak bagi kat anak saudara ak.
nama dia pun salahuddin al-ayubi, tapi umur dia baru setahun bulan sembilan nanti, camner ek nak suh dia baca???
dan
masa ak jadi ahli usrah Kelab Surau Tun Razak dulu, naqib ak ada tanya mengenai idola masing2 dan tanpa segan silu ak bagi tahu yang salahuddin al-ayyubi adalah idola ak tapi secara jujurnya, ak tak tahu lansung mengenai sirah beliau. huhu.

P.S:
*pape hal pun, ak nak habiskan baca buku ery tuh, Yakjuj dan Makjuj...
** x sabar nak lengkapkan koleksi buku Le Gardenie, hheehe

3 comments:

oyiesan said...

ak pon ske komik le gardenie

shakina talkah said...

hehe...ko simpan buku tuh smpai ank sedara ko pndai bace...xpon ok bace kan utk die...insyaAllah, sikit sbyk die akan mengkuti jejak langkah salehudin al-ayyubi (^_^)

yen said...

oyie: ko baca gak ker, ak dah bce dr no. 1 sampai no. 4, tp no 1 & 2 kwn ak nyer...

kinah: insyaAllah klu buku tu x dmakan dek anai2