Islamic Widget

Al Quran

Tuesday, May 18, 2010

kenangan bersama cikgu...

walaupun hari guru dah lepas...
tapi masih lagi terasa kemeriahan sambutan hari guru...
ada lagi pelajar2 yang mengucapkan selamat hari guru...
rancangan tv pun banyak berkisar mengenai guru2...

tiba2, bila mengenangkan hari guru ni...
teringat zaman2 ak nakal dulu...
zaman sekolah rendah...

zaman ni, guru yang paling ak takut adalah sir saiful lizam...
dia mengajar english...
memang garang gila... kami ejek dia sir siput...
hahahak...
pernah masa exam...
satu kelas kena lempang dengan dia...
sebab bising...
ak teringat lagi...
tiga kesan jari dia terlekat kat pipi ni...
pernah juga kena rotan kat pipi nih...
perghhh.... sakit beb....
ak dulu agak pelat.... sampai sekarang pun...
ak x leh sebut perkataan prawn dengan betul...
dia suruh ak berdiri.... pastu suruh ak sebut....
setiap kali salah sebut, dia lempang ak...
lebih kurang 10-20 kali juga kena lempang...
pastu dia berhenti, x tahu samada ak sebut betul ataupun tangan dia sakit...
bila dia suruh duduk... ak ucap "thank you sir"...
marah gila dia... dia kata... nak kena lagi ker...
ak x nak... hahahak
tapi x pernah pun berdendam... kalau jumpa, senyum jer...
tapi kalau boleh, x mahu jumpa dia...
tapi x da la ak nak upah peguam... saman2...
kalau bagi tahu kat abah ak pun...
gerenti dan tanpa was was lagi...
abah ak pula akan lempang ak....
sir saiful pindah ke johor masa ak darjah 6...
kitorang semua x puas hati...
nanti junior x kena la penangan dia...
huhuhu....

sir saiful la paling garam...
walaupun lepas tu cikgu godzilla ganti tempat dia...
sebagai cikgu tergarang... tapi masih x dapat menandingi kegarangan sir saiful...
cikgu godzilla ataupun nama dalam i/c pn Tuan Minah Bt Tuan Ngah...
dia ada kebolehan mencubit orang dengan x da perikemanusiaan lansung...
selalunya... kulit tempat dia cubit akan mengelupas, luka dan berdarah...
punyalah sakit...
kadang2... dia suka pukul dengan pembaris panjagn 1m tu...
dia pernah sebat kawan ak dengan pembaris tu...
sebatan pertama... patah dua...
sebatan ke-2... patah lagi...
sampai guru kelas ak marah, Pn Rooshayati... pembaris patah
tapi, Pn Tuan Minah tu jawatan dia tinggi sikit... tapi lupa dah...
ak dengan Pn Tuan Minah ni x banyak buat hal sangat...
hahahak

banyak lagi cikgu garang kat sekolah ak dulu...
ak dulu merasa dah jalan itik keliling koridor...
berdiri kat luar kelas...
kena lempang...
kena cubit...
berdiri atas meja lepas waktu persekolahan...
berdiri tengah panas...
berlari keliling padang...
kena rotan...
kena marah memang biasa...
dibawa ke bilik guru dan kena marah dengan setiap cikgu yang ada kat situ...
hahahak....
buat cikgu menangis...
buat cikgu gelak...
buat cikgu kecewa...
buat cikgu bangga...
huhuhu
kenangan3...

2 comments:

atiq said...

ang mmg nakal sjak lahir lagi kan?? neway suka bc blog ang..interesting :)

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

thanx....
ank wat la blog...
leh ak baca