Islamic Widget

Al Quran

Tuesday, July 27, 2010

muka seiras....

salam dan selamat sejahtera...
korang tahu x mengenai muka seiras....
muka seiras biasanya dikaitkan dengan kembar....
tapi, x semua kembar adalah seiras...
kembar seiras berlaku apabila ovum yang tersenyawa membahagi dan membentuk 2 zygote...
kembar seiras mesti sama jantina...
kembar x seiras pula berlaku apabila si ibu menghasilkan 2 ovum...
dan kembar x seiras boleh berlainan jantina...



muka seiras juga boleh dikaitkan dengan jodoh....
ini adalah perhubungan antara bukan mahram....
jangan korang kata korang dengan adik beradik korang ada jodoh lak....
orang2 tua kata... kalau korang dengan kekasih korang muka lebih kurang sama jer....
ada jodoh la tu....
bagai pinang dibelah dua....



ada juga orang kata...
kalau kita jumpa dengan 7 orang yang muka sama dengan kita....
alamatnya, cepat2 la tempah batu nesan 2 bijik....
entah la... orang yang kata....
apa2 pun, jodoh pertemuan, ajal maut semua di tangan Allah S.W.T...



ak saja nak sentuh pasal ni....
sebab ramai sangat orang kata muka ak ni sama dengan orang lain....
masa ak pindah sekolah, masa tingkatan 4....
ada orang kata muka ak sama dengan sorang bekas pelajar kat sekolah tu....
entah sapa nama.... munzir.... manzai.... lantak lah....
tapi x pernah jumpa...



masa 1st year dekat UTM pun ada gak....
ada blokmate kata muka ak sebijik macam muka kawan dia....
ingat nak jumpa tapi malas lah....



masa ak buat praktikal dekat Agensi Nuklear Malaysia pun sama gak...
orang kata muka ak sama dengan muka supervisor ak, Dr Azhar....
orang pertama yang cakap.... akak pokok karas/gaharu....
x tahu nama dia tapi dia ingat ak anak saudara Dr Azhar....
pelajar UKM.... Iffah kalau x silap....
dia ingat ak adik Dr Azhar....
akak RA pun sama juga....
dia ingat ak ak saudara Dr Azhar....



ak sebenarnya dah lupa pasal benda ni....
tapi dalam 2  3 hari lepas...
masa sampai kat tempat kerja...
ada sorang makcik ni kata muka ak seiras dengan ada sorang tu....
huhu

x dilupakan juga ada coursemate ak kata....
muka ak seiras dengan muka kawan coursemate ak....
entah la.... lain jer ak tengok....

5 comments:

mar yanie said...

like this..

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

like what....
hahaha....

mar yanie said...

like that hoho

oyiesan said...

hahhaa.. sp ha ckp muke ko cm munzir? takpe yen, yg pnting ko lg cumel dr munzir.

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

ak pn lupa dah....
tp bersyukur gak la...
cz time tu ak dpt ramai kwn...
tajud... sirap... kecik....