Islamic Widget

Al Quran

Wednesday, June 22, 2011

anime yang paling legend...


Assalamualaikum dan salam sejahtera…
Kalau tanya cerita kartun yang paling korang suka…
Mesti kebanyakannya dari Jepun kan…
Shuin Chan, Doraemon, Atashinchi, Naruto, Bleach dan sebagainya…
Ak pun sama… suka kartun dari jepun tapi yang paling ak suka adalah…
Honey and Clover…

Cerita ni dah lama… ak dah khatamkan 3 tahun yang lepas…
Bukan sekali… bukan 2 kali tapi lebih dari 3 kali ak tengok…
Dan minggu lepas ni ak download semula sebab yang ak punya dulu x tahu hilang ke mana… huhu…
Tapi musim ke-2 x habis download sebab ada masalah internet… huhu…

Honey and Clover…
Cerita dia xda kot lawan2… kuasa2…
Tapi cerita dia berkisarkan kepada remaja2 yang masih belajar…
Setiap watak ada kekuatan cerita tersendiri…
Takemoto… Morita… Hagu… Mayama… Yamada… dan lain2…
Musim pertama kita akan gelak bila tengok cerita ni tapi dah tengah2… baru ada konflik…
Musim kedua lebih serius…
Banyak konflik dan banyak persoalan yang terjawab…
Ak suka cerita ni sebab dia macam menceritakan tentang diri ak… nak2 watak Takemoto dan Morita…

Cerita ni memang sangat sesuai untuk remaja…
Dan sejujurnya orang yang tengok cerita ni… korang akan perasan yang korang pun pernah melalui pengalaman macam watak2 ni… (macam ak dan ada sesetengah kawan ak)…
Macam mana kalau kita suka pada seseorang… samada nak pendam atau nak luah…
Orang yang selalu gembira dan gila2 biasanya mempunyai kesusahan yang kita x tahu…
Orang yang ada anugerah biasanya disisihkan…
Dan orang yang tiada bakat disisihkan tapu bagaiman  diorang cuba untuk menyerlah…
Macam mana bila cinta kita x dilayan… cinta 3 segi…
Hubungan antara kawan2…
Hubungan antara adik beradik… perasaan bila kita disisihkan oleh keluarga tanpa diorang sedar…
Dan macam2 lagi…

Kekuatan cerita ni juga pada lagu dia…
Biasanya lagu dia sangat sesuai dengan mood situasi…
Bukan lagu OST tapi lagu sampingan…
Kalau korang dapat download yang ada terjemahan lagu tu…
Korang tahu la apa maksud ak…

Bagi ak cerita ni memang sangat legend la…
Walaupun ending dia sangat sedih…
Tapi betul la… x semestinya apa yang kita nak… kita akan dapat…
Yang penting usaha… kalau kita usaha…
Mesti ada yang lebih baik menunggu kita…

Apa2 pun… jumpa lagi…

p.s: suka pada ayat mayama… kalau kita sukakan seseorang… orang tu akan Nampak lagi cantik…

14 comments:

♕ Mr.IX ♂ said...

nak copy!! \^__^/

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

okay...
season satu dah complete... season 2 dlm proses

Anonymous said...

like the op song!

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

op tu opening or one piece???

Anonymous said...

opening dude!

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

owh... ok gak....
tp ak lg suka lagu tgh2 tu...
dinyanyikan oleh waltz....
lagu dia kena dgn situasi dia...

Anonymous said...

aku nk jugak

Mijo

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

ko nk apa mijo???

Anonymous said...

suka watak takemoto n yamada.

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

tapi lastly x tahu takemoto dpt ke ngorat hagu chan...

sai yamada tu... ironik gk kan... suka pd mayama... tp mayama suka pd org lain...
tp bila mayama suka pd kawan mayama... mayama x kasi lak... huhu

Anonymous said...

tp klu tgk dlm japanese drama, lastly hagu nmpak cm suka kat takemoto..

tp yamada memang kesian..dr awal sampai akhir.

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

x...
hagu dh suka kt orang lain...
mesti x tgk season 2 ni kan...
terkejut gak bila tahu hagu suka kt org tu...

tu la yamada tuh...
sian kt dia...
insyaAllah, nnt jumpa la tu

Anonymous said...

oh, ad season 2 ep?
thanks bagitau.:-)
ok, tp jgn spoil pasal hagu n takemoto.hu3

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

ok... bru ingt nk spoil kan...
cuma season 1 mcm cter happy2 kan...
season 2 nnt lg bnyak konflik... nnt kte akan taw knapa shinobu gila mencari duit...