Islamic Widget

Al Quran

Sunday, May 20, 2012

Terfaktab : Nakal Tapi Halal

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Tak tahu la samada hanya tinggal ak atau ada lagi orang macam ak...
Yang sejak dari dilahirkan sehingga sampai sekarang... lebih kurang 23 tahun 8 bulan...
Ak x pernah menjalinkan hubungan geli-geli dengan orang lain...
Maksud ak... berkapel...

Dan ak suka cara hidup ak sekarang...
X perlu memeningkan diri menjaga hati suatu spesis bernama perempuan...
Yang selalunya kadang2 suka buat ak menyampah... cerewet la... membebel la... sensitif la...

TAPI... tapi kan... tapi kannnn...
Ada satu benda yang ak x paham...
Sejak dari zaman ak matrik dulu... sampai sekarang.... (cuma sekarang dah x selalu dah)...
Kawan2 ak suka tanya pendapat ak mengenai cinta cintun...
Ada lelaki... ada perempuan... ada kawan rapat... ada budak yang ak x kenal lansung, entah macam mana dia dapat nombor Hp ak... layan jek la...

Jadi, nak x nak... ak kena tingkatkan ilmu ak mengenai cinta remaja zaman sekarang ni...
Sebab kalau korang2 yang selalu minta pandangan ak... saranan ak mesti sama je kan...
Sebabnya mudah... dah ak xda pengalaman...
Jadi ak belilah Kitab Terfaktab ni... tapi ni isu ke-2... x terbeli lak isu pertama...

ni la buku yang ak terbeli masa dekat pesta buku hari tu.... berbaloi dibeli...


Bagi ak buku ni bagus la...
Penulis dia memang ak x pernah kenal... tapi pernah la baca artikel dalam Blog Terfaktab (tapi kenapa sekarang xda artikel terbaru ek???)...
Dikatakan semua penulis ni dipilih kerana mempunyai banyak pengalaman dalam dunia percintaan...

Tajuk2 macam...
Boleh ke berkawan dengan bekas kekasih???...
Re-bound relationship...
Cinta tiga segi...
dan macam2 lagi...
Semuanya diolah secara santai dan kadang2 menggunakan kaedah penceritaan cerpen untuk menyampaikan mesej2 mereka...

Boleh la tambah ilmu2 sikit bagi ak yang x berilmu dalam dunia ni...
hehe

Papepun... jumpa lagi...

4 comments:

mar yanie said...

wow..beli kat mane?

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

beli dekat pesta buku kt pwtc artuh...

Anonymous said...

ada je entri terbaru. sebab diorang dah pakai link lain. terfaktab.com

tu yang tak nampak kat link blog kita.

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

wah ye ker... x taw pulak... huhuhu...
thanks for this info