Islamic Widget

Al Quran

Wednesday, May 2, 2012

Menghabiskan duit di Pesta Buku...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Banyak betul benda yang berlaku dalam minggu ni...
Ada yang sedih dan ada yang seronok...
Jadi, selepas lama menyepikan diri...
Ak cerita yang seronok dulu...

Korang mesti tahu kan yang 27 mei hingga 6 jun ada Pesta Buku Antarabangsa di PWTC...
Setelah sebulan mengatur perancangan... akhirnya ak berjaya menghadirkan diri ke pesta ni...
Ni adalah kali ke-2 ak datang ke pesta ni... kali pertama bila ak praktikal dekat IMR... cerita yang seronok...
Ponteng kerja dan kena nyorok2 bila balik... takut kantoi...
Yang x seronok... masa tu zaman ak miskin... nak beli buku pun kena kontrol... bajet ak masa tu RM 50 jek untuk beli belah... huhu...

Jadi... kali ni ak x nak krisis kewangan melanda lagi...
Bukan nak kata dah kaya tapi dalam kategori sederhana...
Boleh la letak bajet dalam RM 300... 6 kali ganda dari bajet dulu...
Dapat diskaun dalam 5-10%... untung la...

.

Semua buku yang telah diborong... banyak genre la...

buku bergenre novel islamik... Karya Hilal ak x pernah baca tapi tertarik tulisan2 dia dalam FB... karya Dr Farhan lak ak penah baca denyut kasih medik... sangat best... so agak letak high expectation pd buku baru dia neh

buku bergenre novel... ak x pernah beli novel siti rosmizah... tapi ada dengar kata yang novel ni berbaloi untuk dibeli... sebenarnya ak nak cari Sunan Musafir... xda lak... sedih...

 
buku bergenre komik... hahak... sajer jek beli... nak jadikan koleksi...

buku bergenre islamik... sambil berhibur dgn buku2 hiburan... apa salahnya kita isi sikit dgn ilmu kan...

ni buku2 bergenre urban dan modern... bg yang berhati suci... x sarankan beli buku2 dr lejenpress... sebab ada unsur 18SG...

buku bergenre orang kirim... kawan ak kirim...

ok la ... papepun... jumpa lagi

3 comments:

syarifah nur farhana said...

nnti komen psal buku nakal tapi halal tu ey..

mar yanie said...

aku cari novel siti rosmizah yg gambar kasut tu tp x jumpe.sobbbsss

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

kak pah: ak bru start baca buku kopi... pas abes kopi ak try bce kitab terfaktab tu ek...

maryanie: best ke ek buku2 siti rosmizah neh??? ak sjer je beli...