Islamic Widget

Al Quran

Tuesday, September 15, 2009

microbiology

microbiology...
dulu aku pernah terpikir, apalah yang aku belajar ni ek.
dalam microbiology, aku diajar macam mana nak buat clon dan ubah genetik
walaupun aku masih belajar tukar genetik bakteria
tapi benda ini boleh diaplikasikan pada manusia atau tumbuhan juga.
pastu aku belajar pasai bioethic lak
macam2 la etik dalam biology ni
x leh wat tu la, x leh wat ni la
kalau tahu x leh wat
naper ak kne blajo bnda ni
????
pastu satu lagi
dalam subjek ni
kami boleh ubah benda yang original
jadi benda lain
cthnya buah epal kaler hijau
kami leh tukar jadi kaler biru
cuma aku terpikir la
layak ker kami nak tukar kejadian tuhan
hebat sangat ke kami ni
????
kadang2 aku confuse gk la
sains adalah subjek untuk mencari kebenaran
tapi microbiologist cam mengubah kebenaran

.........
just terpikir

No comments: