Islamic Widget

Al Quran

Monday, December 6, 2010

sesat di ibukota...

salam dan selamat sejahtera...
dalam seronok ak berbicara pasal kelas... kelas blog... kelas komunikasi... duduk dalam hotel... dan macam2 lagi...
terlupa pasal adegan2 sedih dan keadaan yang menyebabkan ak merana...

macam mana nak cerita ni ek...
ak x pandai sangat cerita hal sedih dan merana ni...
ok la... ak cerita hari pertama ak menjejakkan kaki ke kotaraya ni...
sebenarnya ni kali kedua tapi kali pertama dulu adalah pada hampir tiga tahun yang lalu...
dan dulu ak duduk Bangi... satu tempat yang agak tenang...
sekarang ni ak duduk kawasan K.L... agak panas dan sesak...

ak sampai dekat K.L dalam pukul 4-5 PAGI... hari isnin...
gila la... ak ambil bas pukul 1am...
ingatkan sampai lambat... awal juga... huhu
jadi, merayau lah ak di kawasan Stadium Bukit Jalil...
serius... ak x tahu mana nak pergi dan lansung x tahu nak buat apa...
yang ak tahu... pukul 8am mesti dah berada ni Hotel Seri Istana, Kuala Lumpur...
Hotel tu pun ak x tahu cuma dalam Google Maps... hotel tu dekat Jalan Raja Chulan...

cadang nak tunggu LRT tapi ada sorang pakcik teksi ni...
dia kata nak pergi mana dan ak balas la... "tunggu kawan"....
tapi ak rasa dia hebat la... dia tahu x tunggu kawan dan dalam kebingungan...
lepas tu dia kata... "LRT lambat dik... mari abang hantar... kita kira harga melayu jer.."
sempat lagi dia berperkauman disitu...
nak x nak... ak ikut je la kata pakcik tu... dia pun bawa la ak ke Jalan Raja Chula...
lepastu berhenti dekat Bank Maybank... dia kata penumpang selalu turun dekat situ...

sebelum keluar dan dah bayar tambang...
ak tanya la mana Hotel Seri Istana...
dia kata jalan lurus lepas tu nampak la...
ak ingat dekat jer... rupanya dekat 20 mint perjalanan... gila...
dah ala ak tengok banyak budak2 yang bagi ak agak merbahayakan...
tapi muka ak kontrol garang... hahaha...

sampai jer kat hotel tuh... ak tengok...
aiseymen... Hotel Istana...
mana dia nyer seri nya...
ah sudah... sesat....
lalu berpusinglah ak mengelilingi hotel dan sekitar Jalan Raja Chulan...
dah la x solat lagi dan x dengar azan subuh pun...
xda masjid ke dekat kawasan sini...
lepas lepak dekat restoren mamak... restoren Badlushah kalau x silap...
ak pergi ke stesen LRT Jalan Raja Chulan...
biasanya ada peta...

alhamdulillah...
memang ada peta dan ada senarai hotel...
betul la hotel tu nama Hotel Istana jer...
hahaha
tapi masih awal... baru pukul 6.30am...
ak pun pergi ke stesen bas yang terdekat untuk...
untuk apa korang rasa...
ak saja je nak tengok suasana pagi di ibukota...
memang sibuk la... kereta dah macam semut...
orang berlari-lari...
ada yang tidur sambil menunggu bas... dan macam2 lagi...

lepas sejam lebih ak melihat ragam orang...
ak pun menuju ke Hotel Istana tersebut...
tapi masih was2 la...
tapi, nasib baik ak jumpa budak2 SSB...
Amira, Laila, Suriana dan Ainun...
hahaha... ada geng dah...

dan impian ak lepas tu...
nak tidur...
dan korang nak tahu pukul berapa ak tidur...
pukul 11pm... sebab kena dengar ceramah...
adei...

nanti ak cerita ak sesat dekat Taman Melawati lak...
lagi ekstrem...

sekian, jumpa lagi

7 comments:

Puteri Bongsu said...

nama kami di sini...uh...x sangka

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

hahaha... berbanggalah kamu... bukan senang nak ada nama dalam blog ak nih

Gerak Rentak Erah said...

lain kali tanya je mat bangla... diaorang lg pro rasenye..hehehe nice story bro..... thank for follow me ok tq.

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

welkam... hehehe...
lg bhaya kot tnya bangla...

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

welkam... hehehe...
lg bhaya kot tnya bangla...

atiq atikah said...

bknya da beza pun ang ngan bangla :P

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

ko la mcm bangla...
huhu