Islamic Widget

Al Quran

Friday, August 20, 2010

ak yang penyegan...

salam dan selamat sejahtera...
juga selamat berpuasa dan selamat ponteng puasa...



dalam seminggu bulan puasa ni...
macam2 berlaku dekat ak....
banyak nak tulis tapi x da masa jer...
ni pun baru balik dari o.t...
esok nak kerja lagi pagi2...



alhamdulillah...
kerja ak makin okey...
dapat ramai kawan baru...
dan rupa2nya baru ak tahu yang pekerja2 dekat sini memang otak gila2 ek...
walaupun muka nampak skema...
perangai..... MasyaAllah...


ada satu perangai pekerja yang selalu lepak dengan ak ni...
suka sangat nak kacau orang perempuan...
pantang tengok yang cantik sikit...
kalau diorang yang nak kacau... ok gak...
ni, diorang suruh ak...
macam2 la tips diorang bagi...
muka kena serius la... sebutannya lah...
ak ni sebenarnya penyegan sikit dengan perempuan...
terutama yang cantik2 sikit....
mesti korang x percaya kan... tapi tu la hakikatnya....
dah tiga bulan bekerja dekat sini.... jarang @ x pernah ak bercakap dan berborak dengan pekerja wanita dekat sini....
ada seorang jer sebab dia selalu nak rekemenkan ak dengan pekerja dekat sini...



berbalik pada cerita tadi...
setelah 2 3 hari diorang latih ak cara untuk menegur wanita...
ak praktik la tadi...
ada sorang perempuan ni sama dengan ayah dan kawan ayah dia...
saja lah buat2 macam nak tolong...
tapi cakap dulu dengan ayah dia... (kalau tiba2 cakap dengan anak dia, maw kena parang ak ni kot)...
lepas tu cakap dengan anak dia... tanya la belajar dekat mana dan jurusan apa...
dia belajar dekat Mesir (patutlah macam ustazah rupa dia)...
ambil jurusan medical... (aiseyman, lagi hebat dari ak nih)...
dia datang sini atas urusan nak claim duit tiket kapal terbang....
dengan rasa rendah dirinya ak pun berlalu dari situ...
hahahaha....



tapi hari ni ak banyak berborak la...
ada seorang pakcik ni....
bagus dia....
lepas berkenalan selama 2 3 minit...
terus berbincang mengenai agama, ketuhanan dan hari kiamat...
gila lah.... dalam dekat 1 jam tuh....
dia ceramah bagai nak rak....
insaf la sekejap..... hehehe
dapat juga pahala mendengar ceramah pada hari ni....
x da la asyik dengar karutan orang2 jer...



ok... dah pukul 2.13 am nih....
takot x bangun sahur lak...
jumpa lagi

2 comments:

mar yanie said...

haha..suke2..setiap perenggan karangan mesti disusuli ngan karikatur yang menarek..terbaek!

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

hahahaha
ni mcm buku bergambar la...
kang letak perkataan jer kang...
jd cm note lak