Islamic Widget

Al Quran

Wednesday, August 25, 2010

loyang vs goyang...

salam dan selamat sejahtera....
dalam 2 3 hari ni...
ak layan drama Goyang Shafiq...
ala... yang tv3 buat tu...
tp x da masa nak tengok tv...
tengok guna internet... zaman maju la katakan...



teringat lak pada arwah nenek ak...
tapi dia x panggil kuih goyang...
dia panggil kuih loyang...
alasan dia sebab acuan tu diperbuat dari loyang...
loyang ni macam sejenis besi campuran... aloi la senang cerita...
hehehehe...



kadang2 digelar kuig goyang...
sebab bila kita nak tanggalkan campuran doh dari acuan tu...
kita kena goyang2 kan sikit
lebih kurang macam tu lah sejarah nya...




ingat lagi bila ak duk dekat rumah lama...
selalu juga duk kacau nenek ak buat kuih...
di samping menjadi tukang rasa x bertauliah...



sedap lor kuih nenek ak...
resepi turun temurun...
memang kadang2 x sempat untuk dibuat kuih hari raya...
sebab cucu2 beliau menghabiskan tanpa belas kasihan...



cuma yang ak tengah pikir sekarang nih...
biasanya ak duk kacau nenek ak pada waktu siang...
pada bulan puasa...
dan ak menjadi tukang rasa x bertauliah juga pada bulan puasa...
adakah ak x puasa...
tapi ak puasa...
pelik ni...
leh masuk misteri nusantara...



apa2 pun...
selamat berpuasa...
hehehe

6 comments:

mar yanie said...

kitorang panggil kuih sarang tebuan..byk lobang..haha

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

bnyk btoi nama dia ek...
mse crik info dlm tenet...
ada gak nama kuih ros

mar yanie said...

kuih kak ros? kuih upin ipin takde ke? keh3

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

xda... sbb diorg kcik lg
x pndai wat kuih

My name is YAT said...

aah yen. ak pnggil kuih ros. hehe

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

lpas ni tukar la yat
ko pnggil kuih yen
hahaha
sbb yen ske makan kuih nih