Islamic Widget

Al Quran

Wednesday, August 4, 2010

dikacau sesuatu...

salam dan selamat sejahtera...
agak lama ak x menulis kan...
agak sibuk la semenjak dua ni...
2 hari berturut2 buat o.t, rasa nak pitam dah ni...



hari sabtu hari tu...
hari terakhir syif malam ak pada minggu tu...
pada malam tu, hujan agak lebat...
jadi, ak bercadang nak solat isya' lewat sikit...
layan cerekarama tajuk takdir tu...



dalam pukul 12am camtu lah...
pergilah ak bersolat di masjid dekat tempat kerja nih...
suasana agak suram dan dihiasi dengan desiran air hujan....
bila nak berwuduk tu....
ak rasa macam orang pandang ak dari belakang...
lutut rasa berketar dan ak hampir2 nak jatuh....
rasa x selesa gila....
lepas basuh muka, ak toleh walaupun orang kata jangan pandang belakang....
xda apa2.... jadi, ak selesaikan wuduk....



masa nak solat, ak suka solat tepi pintu kaca tu...
pastu ak macam terpandang sesuatu tengah perati ak....
benda tu kat luar... ak tension dah....
nak baca pun susah, kadang2 tersekat2...



lepas tahiyyat, bagi salam kekanan lama sikit sebab nak tengok benda tu...
xda lak tapi masa solat tadi, nampak cam pocong....
huhuhuhu...
 tapi pikir positif, mungkin sebab penat jer...

esoknya ak syif pagi lak...
datang lak staf nak tumpang basikal dia....
dia tanya la kerja malam2, x kena kacau la...
ak cerita la macam kat atas tadi...
pastu dia buka cerita...



kawasan ni memang bekas kawasan tanah perkuburan cina....
tapi semua mayat dah dipindah cuma...
jeng... jeng... jeng....
ada satu rangka yang x dapat dijumpai sampai sekarang....
rupanya, kawasan surau tu adalah bekas tanah perkuburan cina...
aiseyman....



pastu ak tanya pekerja senior kat situ....
masa ak o.t....
dia kata memang ada....
selalunya benda tu ketuk2 tingkap dan terus berlalu pergi...
tapi dah lama dah benda tu x kacau...
dah hilang....

tapi kenapa benda tu muncul semalam???
misteri nusantara nih...
jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri....

tapi... korang2 jer tahu pasal benda nih dan famili ak...
malas nak cerita2 kat orang lain...
ok... salam...

7 comments:

Miss Lemonade said...

mengapakah aku bca ceritamu pd pukul 12.30 am??damn it

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

hahahaha...
time mcm tu la bnyak bnda tu muncul...
tp ak ni jnis x berapa percaya bnda2 nih...
x takut sgt la....
org sains la katakan

fara said...

seriau satu badan even baca pada waktu petang...
kerana harus menerima hakikat apabila malam pasti tinggal sendirian coz semua orang kuar..

ouh tidak...huhuhu...

btw i just follow ur blog.. jemputla follow saya jugak.. huhuhu.. tapi tak paksa tau.. invite jerk.. ahaha.. adios..=p

helmi said...

Cuak gak seh...Yen ko keje sensorang ker?

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

fara: dah follow dah... neway... sapa ni ek??? berkenalan kumpul kawan jer

minad: kje 2 org tp kdg2 ditinggalkan... huhu

CT said...

ala bende alah tu saje nk kenal2 kot...biasalah dik...kat PSZ pun ada...huhuhu

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

ye ker...
x penah pn dngr cter kt psz pn ada...
besanya kt c08 jer