Islamic Widget

Al Quran

Monday, October 25, 2010

25 rahsia besar...

salam dan selamat sejahtera...
ak sebenarnya malas nak layan tapi kebetulan sekarang ni bosan...
jadi ak nak menjawab la tag yang telah diberi oleh kawan ak...
ni la benda ak kena wat...

Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, fact, habits, or goal about you. At the end, choose 20 people to be tagged. You have to tagged the person who tagged you. If I tag you, its because I want to know more about you.


I. nama ak nazreen... orang selalu panggil yen... ada juga yang panggil michael, naz, pok yen (arwah hafiz yg panggil gitu, al fatihah kepada arwah) dan macam2 lagi...

II. dilahirkan di Mentakab, Temerloh... dalam semua adik beradik ak.. ak sorang jer dilahirkan di luar Pekan, Pahang...

III. Membesar di Pekan selama hampir 20 tahun... 3 tahun di Johor... dan 2 bulan di Bangi...

IV. seorang yang sangat3 anti wanita, terutama yang ayu2 tuh... masuk U baru kurang dah...

V. x suka jadi ketua tapi selalu dipaksa menjadi ketua dan memikul tanggungjawab...

VI. pernah dicampak oleh arwah abah (al fatihah) masa kecik sebab selalu menangis... (ni mak cerita)...

VII. otak biol sebab selalu tercedera di bahagian kepala masa kecik...

VIII. x suka pergi klinik... hanya mak dan abah je yang boleh paksa ak pergi klinik...

IX. sambungan dari no VIII, pernah demam sampai ginjal rosak (kencing keluar darah) tapi masih x pergi klinik... sekarang dah molek...

X. percaya kepada semua orang tapi kalau sekali orang tu khianat... selama-lamanya x percaya dah... 

XI. susah nak percaya kepada perempuan terutama yang cantik... x tahu sebab apa (dulu la, sekarang ok)

XII. x suka menangis walaupun apa pun berlaku... kali terakhir menangis masa darjah 5...

XIII. pernah bercita2 menjadi askar, doktor dan cikgu... sekarang ni nak jadi pengajar...

XIV. suka minum air batu walaupun selalu kena marah dengan nenek, abah dan yang sewaktu dengan nya...

XV. surah pertama yang ak hafal surah al-ababil... cerita pasal tentera bergajah abrahah dengan burung ababil...

XVI. sangat x suka politik sebab pada ak, semua ahli politik berpolitik sebab nak kuasa jer (pada pandangan ak)...

XVII. x suka bergaduh tapi kalau bertumbuk main2 tu ak suka... pernah tumbuk muka kawan ak sampai lebam, kelar leher kawan ak (nasib baik hidup lagi), cungkih dahi kawan ak sampai luka, pijak kepala kawan ak dll.

XVIII. sangat33333 benci berkapel (sampai sekarang dan x tahu sampai bila) sebab dari kecik diajar agar tidak berkapel....

XIX. walaupun digelar graduan, ak suka kerja ak sekarang (pengawal keselamatan)...

XX. pendiam tapi akan menjadi provokatif bila waktu memerlukan...

XXI. sejujurnya, ak nak kahwin pada usia 23 tahun... sekarang ni kena ubah... mungkin pada 27 tahun kot...

XXII. x suka tinggalkan @ bazirkan nasi @ makanan, akan makan walaupun kenyang... sebab tu badan besar kot...

XXIII. x suka pada rokok, perokok dan yang sewaktu dengannya...

XXIV. pernah hisap rokok pada umur 5 tahun dan menyebabkan demam dan batuk seminggu... kebaikannya adalah ak x terpengaruh dengan ajakan merokok dari kawan2 sebab ak tahu bahaya rokok...

XXV. gol ak yang utama setakat ni adalah untuk mencari seorang wanita yang boleh bimbing ak ke arah kebenaran (walaupun tu tugas suami)... doakan ak ek...

jadi ak dah jawab tag ni dan ada diantaranya sangat2 ekslusif...
lepas ni ak nak tag

ainaa...
maryani...
as...
hafiz...
kak anis...
sakinah (lili)...
sakinak (shak)...
fahmi...
zara...
roslan...
sirap...
oyie...
dll... 

5 comments:

Mohd Fahmi Muhammad Mubarak said...

Yen...
Nanti aku jawab tag kau nie ya...
Dah 3 orang kasi setakat nie...
Tapi, maaf...
Kesibukan melanda di akhir-akhir semester nie...

The Dark Justice said...

nasib bek x tag ak...btw quite impressive..sve for next summer

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

jgn nk ngada2...
dll tu t'msuk ko la

The Dark Justice said...

x nak..weh ak dpt tawaran best prog tu la..nk pi ke x ek?

Nazreen B Abd Latif @ Yaacob said...

x taw lg... still tgh pkir nih
huhu