Islamic Widget

Al Quran

Saturday, August 1, 2009

bakuman


saja nak share. korang taw x pasai bakuman.
bakuman adalah manga (komik) terbaru yang dihasilkan oleh obata sensei yang telah menghasilkan death note, hikaru no go, blue dragon.
cerita bakuman bagi aku sangat menarik sebab dia lain dari yang lain. cerita ini mengisahkan remaja2 cuba mencapai matlamat dan cita2 mereka. watak utama, saiko dan takagi cuba menjadi mangaka terhebat dan bersaing dengan mangaka genius, nizuma eiji. saiko juga ingin mencapai impian pakciknya untuk mendapa ranking pertama dalam questionaire JUMP yang sangat susah dicapai. dia juga berjanji pada kekasihnya. diorang boleh berjumpa sekiranya diorang dah capai impian masing2. gf saiko (x ingat nama) nak jadi voice actor (seiyuu dalam japanese) dan berharap agar dapat jadi seiyuu dalam anime saiko. ironiknya, mak si gf saiko ni adalah gf pakcik saiko tapi diorang x dapat bersama kerana pak cik saiko ni pemalu, so, untuk menunjukkan kemajuan or apa ntah pada mak gf saiko, pak cik saiko menjadi mangaka dan sampai mati, dia menbujang, huhuhu.
plot cerita ini semakin berkembang dan makin banyak pesaing muncul. kebanyakan pesaing adalah kawan mereka sendiri dan setiap watak menpunyai impian masing2 dan berusaha mencapai impian tu
cerita ni macam ada banyak kaitan dengan aku
huhuhu
aku ni kiranya macam pak cik saiko la
cerita ini pun banyak bagi motivasi kat ak
macam kita mesti berusaha sedaya upaya untuk mencapai matlamat kita
walaupun terpaksa korban masa dan tenaga
dan, kadang2 musuh tu adalah kawan kita yang paling baik
best la cerita ini, walaupun banyak dialog macam death note, tapi kalau korang hayati betul2, banyak moral value dalam cerita ni. komik x semestinya menbawa kepada kelalaian.

No comments: