Islamic Widget

Al Quran

Saturday, August 22, 2009

jumaat (21-08-09)

hari ini mmg banyak cerita. mmg jumaat yang penuh nostalgia...
start dari pukul 12.01 am hingga 23.59 pm, penuh dgn cerita
memula bebudak ini ajak main counter strike, aku x minat men game tu sebab x pandai, helmi jo siap kata aku ni 'lauk'. siot toi dia. aku kata kat akmal yang aku x da mouse tp dia suh pinjam yang din punya lak. tapi din x da time tu so aku buka lari larangan yang ada mouse, mmg aku sorok mouse tu sbb x nak terlibat dengan arena game yang laro. huhuhu. so, bermulalah era peperangan antara yen, akmal, heri dan mie jo. sronok lak men sampai x sedar masa berlalu.huhuhuhu. aku siap boleh tembak diorang sampai budak2 ini terkejut beruk. tapi tu sumer luck jer.
masa main tu, tetiba my very very very very close friend tepon. aku pun sambil main sambil jawab tepon, budak ni masuk bilik, terkejut lagi coz aku dapat tembak diorang sambil menjawab tepon, hahahaha. yang tepon tu, kawan lama, dia mintak pendapat aku sama ada nak ponteng klaz ke pagi jumaat tu sebab dia nak balik umah, aku suh jer dia ponteng, ye la, its better you celebrate 1st ramadhan with your family. ehhehehe. borak dgn dia sampai 4o minit, berasap telinga aku n kpala aku jd pening, terpaksa mintak panadol dgn eri. huhuhuhuhu.
pas abes b'gayut, aku still teruskan peperangan aku menentang budak2 ni. sampai pukul 3 lebih, yang lawaknya pagi nnt ada test mycology. aku baru baca chap 2, ada lagi chap 1, 3 n 4. huhuhuhuhuhuhu
pas sumer dah kembali ke realiti, sumer bdk ni cuak cz x bce paper lagi termasuklah aku, huhuhu. kitorg pulun betoi, baca smpai nak muntah, ble bosan, psg lagu kuat2 tp last2 tido juga dalam kul 4-5 am
bangun dalam kul 7.30 trus aku gelabah cz ada klaz bioetik tapi akmal kata klaz batal. lega la sket, pastu aku terus buka note dan baca dengan penuh perasaan. time mandi pun x tenang sebab teringatkan test ni. sampai last pun x abes sumer chapter aku baca, huhuhu
pastu mula la bergegas pergi klaz, masuk lambat lak tu dengan muka mengantuknya. ss mnjaab soalan pun bermula. memang teruk la, aku x leh nak perform lansung, ada harapan nak extend ni.
huhuhuhuhu
pastu, kamii makan kt s.u.b.
pastu kami pun balik ke bilik, ingatkan nak tido tapi budak2 ni ajak main lagi counter strike, huhuhuhu. so, bermain la kami sampai lupa diri, nasib baik x lupa solat jumaat, uhuhuhuhu.
pas solat, ingat nak main lagi (mmg main pun), tp ada klaz bioenergetic lak, ingat x nak pergi sebab hujan lebat tapi akmal ajak kami naik kereta dia, so, dengan keadaan agak paksa rela, pergi la kami menuju ke kelas bioenergetic kendalian dr razaudeen. tp, seronok gak klaz dia hari ni. aku pun banyak involve dalam lecture dia cuma dia melahirkan perasaan bimbang tentang kami ni.
pas klaz, kami pun balik. petang nanti kena tolong radziah prepare tempat utk solat terawikh. dalam kul 5 pm nnt. aku pun tido dgn nyenyaknya sehingga kul 7.30 pm. huhuhuhu. bersalah gila pada radziah n da geng. huhuhuhuhu. sowi.
pas bangun, aku pun bersiap2 nak g terawikh. so, solatlah aku kat dewan tun rahah.
pastu aku lepak2 dalam bilik jkm dan beramah mesra bersama jkm ktr bersama abg faiz sambil menceritakan isu2 semasa.
perut lak berbunyi, budak ni kata nak makan tapi x msg aku pun. aku pun balik bilik dan alangkah terkejutnya aku apabila mendapati hampir semua kawan2 aku tidak menyedarkan diri, tidur la. aku terus bergegas berjumpa helmi nad menyatakan ketidakselesaan pada perut aku dan dia pun mengalami nasib yang serupa. kami pergi menemui din dan dengan sedikit tenaga yang ada, kami berupaya mengejutkan din yang sekian lama tidak menyedarkan diri. din pun ingin makan. selepas itu, kami ingin mengejut mey jo dan ery tapi alangkah sedihnya kerana tidak mendapat respon yang diharapkan.
kami menuju ke meranti kerana menyangkakan bahawa kafe ktr sudah tutup, apabila mendapati bahawa kafe ktr masih dibuka, miey nad mahu makan di situ sahaja dan kami menunggu din di bahu jalan tetapi kelibat din lansung tidak muncul, mungkin dia dah sampai ke meranti. kami pun segera ke meranti tetapi sekali lagi kami terkejut kerana dina tiada di situ. atas desakan perut aku, aku terus ke kedai dan mengambil sepinggan nasi bersama ayam untuk d makan. di situ, aku berjumpa junior2 aku dan juga klasmate aku. tapi, dimana din????
aku risau dia jatuh motor sebab dia kata x berapa sihat. setelah menunggu sekian lama, din pun muncul dan setelah makanan diorder, kami pun makan.
setelah makna, kami pun balik dan setiap orang menbuat kerja masing2. aku pulak, cuma berbaring di depan laptop untuk meng'update' blog untuk hari ini.

No comments: